Czy Twoja firma zastanawia się nad wyborem systemu dla Utrzymania Ruchu? Jak wiemy nie jest to łatwa decyzja, dlatego warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów.

1.    Określenie potrzeb oraz wymagań firmy.
Ważne jest, aby doprecyzować z jakimi problemami boryka się dział UR, dział techniczny, produkcja, co chcielibyśmy zmienić, co udoskonalić. Zdefiniowanie problemów pozwoli określić wymagania co do systemu, który umożliwi ich rozwiązywanie.

2.     Analiza rynku.
Należy zrobić rozeznanie dostawców i ich rozwiązań. Przeanalizować ich doświadczenie i kompetencje, czy są producentami czy dystrybutorami. Szukając systemu, powinniśmy zwrócić uwagę na:
▪  funkcjonalność systemu – czy pokrywa się z wymaganiami naszej firmy,
▪  łatwą obsługę systemu – dzięki temu użytkownik szybciej nauczy się obsługi nowego systemu, co w krótkim czasie przyniesie widoczną poprawę efektów pracy,
▪  modyfikacje – możliwość wprowadzenia zmian zgodnych z oczekiwaniami firmy daje pewność, że system jest „szyty na miarę”, wg przyjętych wytycznych,
▪  integrację z innymi systemami – zapewnia to komunikację pomiędzy systemami oraz wymianę danych między nimi,
▪  rozwój systemu – jest możliwy kiedy firma ma dostęp do aktualizacji, które są regularnie dostarczane przez dostawcę.

3.     Wdrożenie systemu.
Należy zapoznać się ze szczegółami wdrożenia w takich obszarach jak:
•  import danych– dostawca powinien zapewnić wsparcie przy imporcie z dotychczasowej bazy,
•  szkolenia w zakresie funkcjonalności systemu
•  asysta wdrożeniowa – zapewnia pomoc ze strony dostawcy w aspektach technicznych wprowadzenia systemu,
•  wsparcie techniczne po zakończonym wdrożeniu.

4.     Koszt wdrożenia.
Wdrożenie to inwestycja, która przy właściwie wybranym systemie zwraca się w postaci poprawy efektywności Utrzymania Ruchu/ Działu Technicznego. Zyskuje na tym cała firma, bo efektywna praca Utrzymania Ruchu to także efektywna praca na Produkcji.

Paweł Komorek – Kierownik Zespołu Kompetencyjnego, Komtech Sp. z o.o.