KPMS Zamówienia jest narzędziem, które podobnie jak moduł magazynowy może być eksploatowane jako samodzielny system lub moduł wspierający działanie innych elementów systemu takich jak: zamówienia na materiały i części eksploatacyjne lub usługi serwisowe dla systemu CMMS, zamówienia na narzędzia i wyposażenie dla modułu KPMS NW, zamówienia na surowce i zasoby dla systemów MES lub APS. Niezależnie od powierzonej mu roli, komunikując się z innymi systemami i modułami, umożliwia generowanie zamówień na podstawie:
- określonych w module magazynowym stanów minimalnych dla części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, wyposażenia, odzieży roboczej czy surowców produkcyjnych
- zapotrzebowań złożonych przez pracowników
- planu przeglądów i konserwacji
- planu produkcji.
Moduł KPMS Zamówienia obejmuje swoją funkcjonalnością cały cykl procesu zaopatrzenia:
- od zgłoszenia zapotrzebowania
- przez obsługę i nadzór nad procesem wieloetapowej akceptacji zamówienia z uwzględnieniem uprawnień do akceptacji różnych poziomów kosztowych
- aż do zakupu i przyjęcia materiałów / części / wyposażenia / surowców na magazyn
- uwzględniając powiadomienia (konieczność zamówienia części, spóźniająca się dostawa, dostępność zamówionych części w magazynie)
- włączając w to komunikację z systemami ERP, obiegiem dokumentów i innych systemów zamówień
- generowanie listy materiałów, części zamiennych, urządzeń wraz z informacją o stanie zapasów
- składanie zapotrzebowania do zleceń (awarie, przeglądy) i bez powiazania z pracami technicznymi
- szczegółowe dane zamawiającego wraz z przeznaczeniem (konkretny obiekt lub MPK)
- automatyczne generowanie zapotrzebowania zakupu części i materiałów, których ilości spadły poniżej stanu minimalnego / maksymalnego
- automatyczne generowanie zamówień na podstawie zbliżających się przeglądów
- obsługę wieloetapowego procesu akceptacji zamówienia
- generowanie i kontrola zamówień do dostawców.