KPMS Maintenance jest systemem klasy CMMS, który wspomaga zarządzanie służbami technicznymi, gospodarką remontowo-konserwacyjną, gospodarką materiałową oraz zaopatrzeniową, nadzorując realizację wszelkich wykonywanych prac związanych z planowaniem, harmonogramowaniem i eksploatacją obiektów technicznych.

System zawiera niezbędne funkcje do maksy­malizowania efektywności zarządzania majątkiem i zasobami służb technicznych oraz minimalizowania kosztów gospodarki remontowej i materiałowej. Pozwala automatyzować prace związane z zarządzaniem elementami infrastruktury technicznej, obsługą procesu awarii, prowa­dzeniem przeglądów i konserwacji czy też wyliczaniem i raportowaniem statystyk, takich jak współczynniki: MTTR /Mean Time To Repair/ – Średni Czas Usuwania Usterek, MTTF /Mean Time To Failure/ – Czas do Wystąpienia Awarii, MTBF /Mean Time Between Failures/ – Średni Czas Pomiędzy Usterkami oraz inne kluczowe dla działów technicznych KPI.

System KPMS Maintenance umożliwia prowadzenie niezbędnej doku­mentacji czynności walidacyjnych i kalibracyjnych, spełniających zbiór wymagań związanych z koniecznością zachowania regulacji branżo­wych, takich jak GMP, FDA czy HACCP. Dzięki gromadzeniu spójnych i aktualnych danych w systemie możliwe jest dynamiczne wdrażanie zasad zarządzania określanych jako Optymalne Utrzymanie Ruchu (TPM – Total Productive Maintenance).

Korzyści z wdrożenia KPMS Maintenance:

  • prowadzenie elektronicznej ewidencji prac Działu Utrzymania Ruchu oraz odejście od dokumentów papierowych
  • zintegrowanie w jednym systemie całej infrastruktury przedsiębiorstwa
  • obiektywna ocena bieżącego stanu technicznego maszyn / urządzeń / obiektów (w jednym miejscu znajduje się baza danych z informacjami o maszynach)
  • informacja o jakości eksploatowanych maszyn / urządzeń i opłacalności ich użytkowania / dalszych napraw
  • kontrola i minimalizacja kosztów utrzymania infrastruktury technicznej firmy
  • nadzorowanie przebiegu i stanu wykonania prac
  • zwiększenie skuteczności działań grupy remontowej
  • planowanie prac rutynowych przez użytkownika oraz prac remontowych w oparciu o zużycie i stan techniczny urządzeń, co zapewni optymalną ich konserwację
  • kontrola i rozliczanie firm zewnętrznych
  • automatyczne powiadomienia o występujących awariach / usterkach
  • nadzór nad awariami poprzez śledzenie statusu zleceń awaryjnych
  • minimalizacja przestojów co wpływa na redukcję kosztów przestojów
  • wsparcie działalności prewencyjnej w zakresie planowania przeglądów i remontów maszyn/urządzeń/obiektów
  • racjonalne gospodarowaniem magazynem części zamiennych (w tym zminimalizowanie stanów magazynowych – krok w kierunku dostaw na czas)
  • dostępność informacji z zakresu danych zgromadzonych w systemie w postaci gotowych raportów
  • generowania raportów pod bieżące potrzeby oraz tworzenie innych nietypowych zestawień analitycznych
  • wyliczanie współczynników np.: wyliczanie czasu pracy maszyn, przestojów, czasów usuwania awarii, czasu postojów planowanych, nieplanowanych, MTTR, MTTF, MTBF, itp.
  • możliwość analizy kosztów eksploatacji poszczególnych obiektów, typów maszyn (wg różnych kryteriów, np. wg różnych producentów)
  • możliwość analizy kosztów eksploatacji w zakresie robocizny (np.: wg lokalizacji, wydziału, maszyny)
  • uporządkowanie procedur i przygotowanie niezbędnej dokumentacji w zakresie procedur ISO, GMP, HACCP, BRC, TPM.
  • automatyczny obieg informacji Produkcja – Utrzymanie Ruchu
  • wydłużenie czasu eksploatacji maszyn i urządzeń
  • uzyskanie wyższej jakości produkowanego wyrobu przez lepiej utrzymany park maszynowy
  • właściwa realizacja zleceń zgodnie z wewnętrznymi procedurami zachowania jakości.
  • wsparcie dla systemów normatywnych (ISO, GMP, HACCP, BRC, TPM) oraz dla audytów jakościowych
  • kompletna dokumentacja dotycząca poszczególnych urządzeń oraz procedury wykonywania prac zapewnia właściwą realizację zleceń zgodnie z wewnętrznymi procedurami zachowania jakości
  • zwiększenie rentowności przedsiębiorstwa
  • weryfikacja nakładów ponoszonych na gospodarkę remontową i konserwacyjną z uwzględnieniem czy nakłady są adekwatne do rezultatów
  • dostęp do raportów i analiz wspomagających podejmowanie optymalnych decyzji.

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są koszty wdrożenia KPMS Maintenance?

Koszty wdrożenia są zależne od takich czynników jak: ilość licencji, ewentualny zakres modyfikacji systemu do potrzeb klienta, ewentualny zakres integracji z innymi systemami jeśli funkcjonują u klienta, zakres prac wdrożeniowych (ilość dni szkoleń, konsultacji). Aby poznać przybliżone koszty wdrożenia najlepiej skonsultować się z doradcą klienta. Podczas prezentacji specjalista ustala z Państwem, które elementy systemu są potrzebne i to dopiero pozwoli na rzetelne przygotowanie wyceny.

Jaka jest minimalna liczba pracowników działu technicznego, utrzymania ruchu aby system KPMS Maintenance był opłacalny?

Minimalna liczba pracowników to 5 osób.

Czy opłata za system jest jednorazowa, czy trzeba płacić co miesiąc?

Opłata za system jest jednorazowa aczkolwiek odbywa się etapami, po każdym etapie wdrożenia. Po zakończeniu wdrożenia żadne opłaty nie są pobierane.

Czy licencje są odnawialne, czy bezterminowe?

Licencje są bezterminowe.

Jak udzielane są licencje dla KPMS Maintenance?

KPMS jest systemem modułowym. Na główny moduł KPMS Maintenance oraz pozostałe moduły KPMS Zgłoszenia, Rozliczanie, Harmonogramy, Magazyn, Zamówienia, NW, AKP, TV przyznawane są odrębne licencje na jednocześnie pracujących użytkowników. Licencje na KPMS SMART przyznawane są na urządzenia.

Czy jest wersja testowa, żeby klient mógł zobaczyć jak system działa?

Nie ma ogólnodostępnej wersji testowej, ponieważ każdy projekt jest przygotowywany indywidualnie w zależności od potrze klienta, na dalszym etapie jest możliwość przygotowania wersji demo.

Jak udzielane są licencje dla KPMS Maintenance?

KPMS jest systemem modułowym. Na główny moduł KPMS Maintenance oraz pozostałe moduły KPMS Zgłoszenia, Rozliczanie, Harmonogramy, Magazyn, Zamówienia, NW, AKP, TV przyznawane są odrębne licencje na jednocześnie pracujących użytkowników. Licencje na KPMS SMART przyznawane są na urządzenia.

Jakie są efekty wdrożenia w innych firmach?

Każda firma funkcjonuje inaczej, dlatego przedstawianie wyników wdrożenia systemu nie jest adekwatne z tym jakie efekty przyniesie system w państwa firmie, ale w raportach rocznych wyniki są widoczne(obniżone koszty).

Czy do systemu można wchodzić przez przeglądarkę internetową bądź korzystać z tabletu, smartfona?

Tak, system działa poprzez przeglądarkę internetową, za wyjątkiem modułu administracyjno-raportowego (m.in. słowniki, raporty). Istnieje też możliwość korzystania z tabletu oraz smartfona.

Na jakiej bazie pracuje system i jakim językiem jest napisany?

System pracuje na bazie MS SQL a napisany jest w języku JAVA.

Czy jest możliwość integracji z systemem klasy ERP, np. SAP i na jakich płaszczyznach jest integrowany?

Tak, istnieje możliwość integracji. SAP jest integrowany z KPMS na trzech różnych płaszczyznach, a mianowicie: magazynu, zamówienia, kosztów.

Czy można kategoryzować awarie np. na elektryków, mechaników?

System KPMS umożliwia kategoryzację awarii.

Czy istnieje możliwość integracji KPMS Maintenance z systemem do zarządzania całym przedsiębiorstwem PC Biznes?

System KPMS Maintenace jest naszym autorskim rozwiązaniem dlatego wszelkie integracje z innymi programami wspomagającymi zarządzanie zakładem produkcyjnym jest możliwe.

Nakładki systemu ERP dla UR?

W praktyce nakładki te nie mają specjalistycznych funkcjonalności do obsługi UR np: utrudniony jest proces planowania, nie są tak przejrzyste co programy opracowane specjalnie dla UR. Nakładki najczęściej jest budowana pod kątem potrzeb księgowości, produkcji i są mało elastyczne jeśli chodzi o modyfikacje dla potrzeb UR.

Czy istnieje możliwość podpięcia skanera do systemu KPMS , aby za pomocą skanu kodów kreskowych wydać narzędzia produkcyjne?

Możliwe jest, aby do systemu KPMSNP podpiąć skaner.

Czy system KPMS ma jakieś ograniczenia co do ilości obsługiwanych maszyn?

System KPMS nie ma takich ograniczeń.

Czy KPMS NW określa czas żywotności narzędzi?

System KPMS NW w swojej funkcjonalności posiada moduł Karta Narzędzi, w której znajdują się szczegółowe informacje o narzędziach, ich czasie pracy, historii życia ( zamówienia, zakup, eksploatacja, serwis, likwidacja). Czas pracy narzędzi określany jest w zależności od rodzaju narzędzi, np.: w cyklach.