KPMS Quality jest modułem dedykowanym dla Działów Jakości oraz Komórek Ciągłego Doskonalenia umożliwiającym rejestrację, planowanie, nadzór i weryfikację działań naprawczych i zapobiegawczych, związanych z zaleceniami i potencjałami, niezgodnościami zidentyfikowanymi np. w trakcie auditów wewnętrznych i zewnętrznych. Dodatkowo moduł służy do rejestrowania zgłoszeń TAG/BHP (zgłoszenia nieprawidłowości jakie mają miejsce na terenie zakładu, tzw. żółte i czerwone kartki).
System umożliwia:
- rejestrację niezgodności, zaleceń i potencjałów będących wynikiem audytów
- zgłoszenia napotkanych nieprawidłowości BHP/TAG
- wspomaganie w delegowaniu zadań i planowaniu zadań w zakresie zdefiniowanych niezgodności, zaleceń i potencjałów oraz nieprawidłowość TAG/BHP
- nadzór i kontrolę nad realizacją działań korekcyjnych, korygujących, potencjałów oraz nieprawidłowości
- powiadomienia o delegowaniu zadań do osób odpowiedzialnych oraz przypomnienia o zbliżającym się / przekroczonym terminie realizacji
- przejrzyste raportowanie stanu poszczególnych działań.
Korzyści z wdrożenia KPMS Quality:
- uporządkowanie procesu obsługi obserwacji poauditowych (zalecenia, niezgodności, potencjały) dzięki zastosowaniu dedykowanego rozwiązania stanowiącego jeden, spójny kanał rejestracji i obsługi
- organizacja i usprawnienie przepływu informacji dzięki zgromadzeniu danych w bazie systemu (jedno, centralne miejsce dla wszystkich zainteresowanych)
- wsparcie w procesie planowania działań naprawczych i zapobiegawczych
- ułatwienie oceny realizowanych działań w obszarze jakości
- ułatwienie dostępu do kluczowych informacji
- możliwość szybkiego wglądu wydelegowanego zadania i kontroli ich realizacji
- możliwość szybkiego dostępu do wykazu przydzielonych prac
- poprawa terminowości realizowanych działań dzięki automatycznym powiadomieniom o przydzielonych oraz o przeterminowanych zadaniach
- ograniczenie nieefektywnej komunikacji mailowej dzięki zastosowaniu elektronicznej ewidencji kart niezgodności, potencjałów, zaleceń, anomalii, żółtych kartek
- redukcja/wyeliminowanie trudnej do „ogarnięcia” dokumentacji papierowej
- ułatwienie nadzoru nad zaplanowanymi działaniami dzięki dedykowanym, przekrojowym raportom
- zastąpienie zapisów papierowych systemem elektronicznym, w pełni zgodnym z wymaganiami i regulacjami branżowymi.